استفاده از خرما کرمان در تسکین دندان درد در هندوستان

خرما کرمان یکی از قدیمی ترین میوه های کشت شده در جهان است. درختان نخل هزاران سال است که در کنار رودخانه های باستانی رشد کرده اند. این میوه در 8000 سال پیش جزء رژیم غذایی روزانه مردم تمدن بابلی بوده است.

امروزه خرما هنوز جزء اصلی سبد غذایی مردم خاورمیانه و شمال آفریقا است. خرما همچنین نقش مهمی در میراث فرهنگی کشورهای خاورمیانه ایفا می کند. ایران یکی از صادرکنندگان اصلی خرما است، بنابراین قیمت خرمای مضافتی در ایران بسیار مناسب است.

در این مقاله سعی داریم شما را با این میوه مفید و متنوع بیشتر آشنا کنیم. اگر می خواهید اطلاعات خود را در مورد این میوه ارزشمند افزایش دهید،

خرما کرمان میوه ای است که قرن هاست در زندگی بشر وجود داشته است. شواهد باستان شناسی از کشت خرما در مهرگاره در حدود 7000 تا 8000 قبل از میلاد و همچنین در شرق عربستان سعودی بین سال های 5320 تا 5530 موجود است. محل کشت خرما در دوران باستان بوده است.

درخت خرما بر روی مهرهای تمدن آشوری همراه با تصاویر خدایان، انسان ها و حیوانات حک شده است. در سنگ نگاره های مربوط به این تمدن و تمدن بابلی بارها نقش نخل به چشم می خورد. این نشان دهنده تقدس این میوه در تمدن های بین النهرین است.

خرما با نام علمی phoenix dactylifera شناخته می شود. این نام به منطقه ساحلی بین اردن و دریای مدیترانه برمی گردد. نخل خرما به درخت ققنوس یا درخت فنیقی معروف است و نمادی از این تمدن بوده و تصویر آن در سکه فنیقی دیده می شود. بر اساس شواهد باستان شناسی موجود، مشخص شده است که این تاریخ توسط فنیقی ها و مینوی ها به شمال آفریقا برده شده است.

با گذشت زمان، تجارت خرما به جنوب غربی آسیا، شمال آفریقا و اسپانیا گسترش یافت. در سال 1765 خرما توسط اسپانیایی ها به مکزیک وارد شد. در اوایل قرن بیستم، برای اولین بار درخت خرما به جنوب کالیفرنیا برده شد و به دلیل آب و هوای خشک و گرمسیری این منطقه بود.

نخلستان های زیادی در این ایالت به سرعت ایجاد شد و خرما به یکی از مهم ترین محصولات کشاورزی منطقه تبدیل شد. اگر به دنبال خرماهای خوب هستید، می توانید مقاله بهترین خرماهای با کیفیت جهان را بخوانید.