استفاده از ورق گالوانیزه کرکره ای رنگی در فرانسه رسم قدیمی است

به صفحه فولادی که لایه ای از روی، روی سطح آن وجود دارد ورق گالوانیزه کرکره ای رنگی گفته می شود. ورق فولادی گالوانیزه یک طرفه، یعنی محصولاتی که فقط از یک طرف گالوانیزه می شوند. سازگاری بهتری نسبت به ورق گالوانیزه دو طرفه در جوشکاری، پوشش، درمان پیشگیری از زنگ زدگی و پردازش دارد.

برای غلبه بر مضرات یک طرف روکش نشده روی، یک ورق گالوانیزه با لایه نازک روی روی طرف دیگر نیز وجود دارد، یعنی یک ورق گالوانیزه دو طرفه.

این یک صفحه فولادی است که از روی و سایر فلزات مانند آلومینیوم، سرب و روی و حتی آبکاری کامپوزیت ساخته شده است.

این نوع ورق فولادی نه تنها عملکرد عالی در جلوگیری از زنگ زدگی دارد، بلکه عملکرد پوشش خوبی نیز دارد.

علاوه بر پنج نوع فوق، ورق فولادی گالوانیزه رنگی، ورق فولادی گالوانیزه چاپی، ورق فولادی گالوانیزه چند لایه پی وی سی و غیره وجود دارد.

اما در حال حاضر رایج ترین مورد استفاده هنوز صفحه گالوانیزه گرم است.

ورق

ورق گالوانیزه سرد و گرم عمدتا در ماشین آلات کشاورزی، ذخیره سازی غلات، حفاظ با سرعت بالا و سایر صنایع در زندگی استفاده می شود.

ویژگی بارز آن هزینه کم و ارزش افزوده بالا است.

از ورق گالوانیزه در مصالح ساختمانی، لوازم خانگی، خودروسازی و سایر صنایع نیز استفاده می شود، زیرا این صنایع کم و بیش در حمایت از سازه های فولادی نقش دارند.

به وجود آمدن ورق گالوانیزه به طرز هوشمندانه ای این مشکل را حل می کند. من معتقدم که تقاضای آن در آینده افزایش خواهد یافت.

ورق گالوانیزه علاوه بر کاربرد گسترده در تولیدات صنعتی، در ساختمان های مدرن، کارخانه ها، سازه های فضایی، انرژی حمل و نقل و غیره نیز نقش مهمی ایفا می کند.

استفاده از ورق گالوانیزه در این زمینه ها عمدتاً نقش فیلم محافظ را ایفا می کند که باعث تضعیف اثر خورندگی جهان خارج بر روی اجسام می شود.