استفاده از پسته کله قوچی درجه یک در طالع بینی

در یک مطالعه اخیر، دریافت طولانی مدت فلاونوئیدهای رژیمی با احتمال کمتر کاهش ذهنی شناختی در مردان و زنان ایالات متحده مرتبط است.

این مطالعات شواهدی از اثرات مفید پسته کله قوچی درجه یک بر التهاب ارائه می دهند، اگرچه نتایج متناقض هستند. التهاب مزمن سیستمیک ممکن است عامل مهمی در علت بیماری های مزمن مانند دیابت نوع II، بیماری های قلبی عروقی و سندرم متابولیک در طول عمر فرد باشد.

عدم ثبات در یافته های مربوط به نشانگرهای التهاب موجود، نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه را نشان می دهد. تحقیقات قبلی و فعلی محتوای درشت مغذی پسته را در زمینه‌هایی مانند مدیریت وزن و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط با چاقی، مانند بیماری‌های قلبی عروقی و کنترل قند خون مورد بررسی قرار داده‌اند.

بررسی‌های سیستماتیک و متاآنالیزهای RCT اثرات مفیدی را بر فشار خون، عملکرد اندوتلیال و نشانگرهای متابولیسم گلوکز و انسولین نشان می‌دهد. این ها در بررسی های عالی گردآوری شده اند.

تحقیقات نوظهور به دنبال کشف مزایای مربوط به بسیاری از ترکیبات زیست فعال موجود در پسته است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است. اینها شامل شناخت عصبی، تنظیم میکروبیوتای روده و سایر شرایط کیفیت زندگی است.

بحث در پاراگراف زیر تلاشی برای گسترش آگاهی از این موضوعات جدید و جدید تحقیقاتی است. همانطور که در زیر آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم، مشخص می‌شود که این مقاله مروری تحقیقاتی جامعی از تمام اثرات سلامت پسته ارائه نمی‌کند.

شواهد در حال ظهور نقش مفید فلاونوئیدها را در عملکرد شناختی نشان می دهد. با توجه به نقش استرس اکسیداتیو و التهاب مزمن در این شرایط مرتبط با افزایش سن، فلاونوئیدها که به عنوان آنتی اکسیدان های قوی شناخته می شوند و دارای فعالیت ضد التهابی هستند، عوامل امیدوارکننده ای برای کاهش خطر کاهش حافظه و زوال شناختی هستند.