توپ فوتبال پلاستیکی شبرنگ چهل تیکه

این مقاله در مورد انواع توپ ها از جمله توپ ورزشی پلاستیکی است. توپ جسمی است که معمولا کروی و گرد است. اما گاهی اوقات می تواند بیضی شکل نیز باشد. این وسیله در ورزش های بسیاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طوری که ورزش ها اغلب به دو دسته ورزش های توپی و غیر توپی تبدیل می شوند. از جمله ورزش‌هایی که به وسیله توپ انجام میشوند، میتوان به فوتبال، والیبال، بسکتبال، پینگ پنگ، تنیس، واترپلو و غیره اشاره کرد. هر یک از این ورزش ها توپ های مخصوص به خود را دارند.

توپ ها در اندازه ها و شکل های متفاوتی ساخته می شوند. شکل هر یک از آنها متناسب با ورزش مورد نظر است. برای نمونه ذکر می کنیم که برای ورزش راکتی پینگ پنگ نیاز است توپ سبک باشد که به راحتی به وسیله راکت منتقل شود. به همین دلیل آن را کوچک واز جنس پلاستیک فشرده می سازند. برای ورزش فوتبال نیاز است که توپ خیلی سبک نباشد. به همین دلیل آن را سنگین‌تر و از جنس های دیگر می سازند.

همچنین از توپ ها برای فعالیت های ساده تر از جمله شعبده بازی و بازی های کودکان استفاده می‌شود. به طوری که یکی از پرطرفدارترین وسایل ورزشی نزدیک کودکان و نوجوانان همین توپ ها هستند. نوعی دیگر از توپ هاهستند که در جنگ ها استفاده می شود. به عبارتی به آنها توپ های جنگی می گویند که از جنس سنگ هستند و به عنوان پرتابه استفاده می شوند.

تاریخچه ساخت توپ های پلاستیکی، به قبل از سفرهای کریستوف کلمب معروف، در خارج از قاره آمریکا بر می گردد. اولین اروپایی هایی که موفق به دیدن توپ های پلاستیکی شدند، اسپانیایی‌ها بودند. این توپ جامد و بدون باد بودند.توپ های مورد استفاده در ورزش های مختلف در سراسر نقاط جهان قبل از کلمب، از مواد دیگری مانند مثانه یا پوست حیوانات ساخته می شد و با مواد دیگری پر می گشت.

واژه توپ گاهی اوقات به هر جسم کروی اطلاق می گردد. باستانی‌ترین توپ ها در اوراسیا در چین کشف شده است که قدمتی سه هزار ساله دارند. این توپها را از چرم پر شده از مو ساخته بودند.رنگ توپ یکی از مقوله‌های مهم در آن است. در بازی فوتبال در روزهای برفی از رنگ قرمز برای توپ استفاده می‌شود. در راگبی که به آن فوتبال استرالیایی هم اطلاق می گردد، رنگ توپ در بازی هایی که در روز انجام میشود، قرمز و رنگ آن در بازی های که در شب صورت می گیرد، زرد رنگ است.

توپ فوتبال از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این اجزا شامل کاور، استر، تیوپ و کوک هایی هستند که برای متصل کردن تکه های مختلف کاور به هم استفاده میشوند. البته روش‌های دیگری به جز کوک زدن برای اتصال این تکه ها به همدیگر نیز وجود دارد. گاهی شرکت‌های تولیدکننده از چسب استفاده می کنند.

جنس کاور عمدتا پلاستیکی است. گاهی نیز از مواد تولید شده در شرکت های پتروشیمی، مانند: پلی اتیلن، پی وی سی و غیره استفاده می شود. کاور ساخته شده از پی وی سی مقاوم تر، مستحکم تر و دارای طول عمر بیشتر است. این ماده همچنین دارای خاصیت ضد سایش است.

نگه داری از توپ امری بسیار مهم و گاهی تخصصی است. توپ هر چه با کیفیت باشد ، اما استفاده نادرست و نابجا از آن، سبب آسیب شدید به آن میشود. مثلاً توپ های فوتبال مناسب محیط چمنی هستند.اگر از این توپ ها روی آسفالت استفاده شود، آسیب زیادی به آن وارد می شود.

قراردادن توپ در محیط با دمای بالاتر یا پایین تر از دمای اتاق یکی دیگر از مواردی است که می تواند توپ را دچار آسیب کند. دمای بالاتر سبب افزایش باد توپ و دمای پایین تر موجب کاهش باد توپ می شود. هر توپ دارای یک ظرفیت باد است. و نباید بیشتر یا کمتر از این ظرفیت باد داشته باشد.

از توپ ها با طراحی های خاص می توان به توپ راگبی، بدمینتون، توپ های نمدی و پارچه ای اسباب بازی، توپ های پیلاتس که دارای خارهایی در سطح خود هستند، توپ های چوبی و غیره اشاره کرد.

توپ فوتبال پلاستیکی شبرنگ چهل تیکه

فروش توپ فوتبال

فروش توپ فوتبال از آنجا که توپ در ورزش های مختلف استفاده می شود و به عبارتی دیگر این وسیله کاربرد زیادی دارد، در نتیجه شرکت های زیادی در ساخت آن با یکدیگر به رقابت می پردازند و با ساخت توپ های با کیفیت های عالی سعی در پیش گرفتن از همدیگر دارند. برندهایی که به ساخت توپ میپردازند، عبارتند از: آدیداس، منشن، بتا، آلشپرت و غیره.

کیفیت های متفاوتی از توپ ساخته شده و در بازار عرضه می‌شوند. این توپ ها متناسب با کیفیت خود قیمت گذاری می شوند. توپ هایی که در مسابقات رسمی مانند المپیک، جام جهانی، بازی های لیگ های مختلف و غیره استفاده می‌شود، دارای قیمت های بسیار بالایی هستند. اما توپ هایی در بازار برای مصرف عوام مردم وجود دارد که دارای قیمت های منصفانه تری هستند.

جالب است بدانید که توپ های مسابقات با دقت و وسواس بسیار زیادی انتخاب می‌شوند و از جنبه های بسیار زیادی مورد امتحان و آزمایش قرار می‌گیرند تا بهترین آنها در این بازی‌ها استفاده شوند. این آزمایش‌ها می‌توانند در زمینه هایی از جمله: شکل و فرم توپ، میزان توانایی نگهداری باد درون توپ توسط آن، ضد آب بودن، کارایی بالا و غیره باشند.

امروزه فروشگاه های زیادی در سطح شهر ها وجود دارند که می‌توان از آنها توپ هایی با کیفیت تضمین شده تهیه کرد. علاوه بر این‌ها فروشگاه های آنلاینی تاسیس شدند که موجب راحتی هر چه بیشتر مصرف کننده شده است. مصرف کننده می تواند از این فروشگاه های معتبر موارد مورد نیاز خود را با اطمینان خاطر و به راحتی تهیه نماید و استفاده کند.

خوشبختانه در کشور ایران شرکت‌های وجود دارد که به تولید توپ هایی می پردازند که قابلیت استفاده از آنها در مسابقات رسمی وجود دارد. اغلب توپ های استفاده شده در لیگ‌های رسمی فوتبال، والیبال، بسکتبال و غیره ایرانی هستند.

علاوه بر آن ها توپ هایی با کیفیت متوسط توسط این شرکت ها ساخته می شود و مخصوص بازی هایی هستند که در زمان اردو و تفریحات دوستانه و خانوادگی صورت می گیرد. توپ های پلاستیکی بادی و بزرگی وجود دارد که مناسب ورزش های بدن سازی و بارداری است و به این منظور استفاده می شوند. همه اینها در این شرکت ها تولید شده و در بازار عرضه می شود.