توپ ورزشی پیلاتس دسته دار ایروبیک

امروزه ورزش و تناسب اندام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد، یکی از وسایل پر فروش و پر مخاطب توپ ورزشی پیلاتس دسته دار ایروبیک است که طرفداران خاص خود را دارد. قیمت توپ ورزشی پیلاتس در این مرکز به صورت عمده و جزئی در اختیار خریداران عزیز می باشد. پیلاتس یکی از ورزش های پرطرفدار این روزها در ایران است.

توپ ورزشی پیلاتس دسته دار ایروبیک

فروش توپ ورزشی

فروش توپ ورزشی توپ ورزشی پیلاتس برای اولین بار در سوئیس توسط فیزیوتراپیست ها برای درمان استفاده شد. با توجه به عملکرد خوبی که این توپ ها برای بهبود عملکرد بدن نشان دادند، به تدریج جای خود را در سراسر جهان و در تمام باشگاه ها و استادیوم های ورزشی باز کردند.

توپ ورزشی پیلاتس نام های دیگری مانند توپ ورزشی، توپ درمانی، توپ سلامتی، توپ تعادل، توپ پزشکی، توپ یوگا، توپ تناسب اندام و … دارند. این توپ ها با هوا پر می شوند، اما به دلیل مواد الاستیک، برخی از مدل ها می توانند وزنی تا 300 کیلوگرم را تحمل کنند.

همانطور که گفته شد در ابتدا از این توپ ها برای درمان بیماری ها استفاده می شد. در نتیجه استفاده مکرر از آن می تواند تاثیر مثبتی بر بدن شما داشته باشد. مانند:

  • افزایش تعادل بدن
  • افزایش سایز عضلات بدن
  • افزایش انعطاف پذیری
  • تقویت عضلات مختلف مانند شکم، پشت، ساق پا و
  • امکان ورزش با تنوع بیشتر و سختی بیشتر

مدل های مختلفی از توپ های یوگا و پیلاتس در بازار موجود است که با توجه به نیاز خود باید آنها را خریداری کنید. می توانید از پارامترهای زیر برای کمک به بهترین انتخاب استفاده کنید.

  • جنسیت: توپ های پیلاتس عمدتاً از پلاستیک فشرده یا PVC ساخته می شوند. توجه داشته باشید که مواد خوب توپ علاوه بر ایجاد استحکام بالاتر از بروز حساسیت های پوستی نیز جلوگیری می کند.
  • ابعاد کلی: توپ های پیلاتس به طور کلی در مدل های بزرگ و کوچک موجود هستند. توپ های کوچک به شما کمک می کنند ورزش هایی را که قبلا انجام می دادید بیشتر انجام دهید و شدت بیشتری به شما می دهند اما توپ های بزرگتر علاوه بر اجرای تمرینات جدید قابلیت نشستن
  • قطر توپ: بعد از اینکه تصمیم گرفتید توپ های کوچکتر برای شما مناسب هستند یا توپ های بزرگتر، وقت آن است که اندازه دقیق تری را انتخاب کنید. به خصوص در مورد توپ های بزرگتر که زاویه ای که روی آن می نشینید بسیار مهم است. به طور کلی توپ های پیلاتس و بدنسازی با قطر 45 سانتی متر برای افراد با قد کمتر از 152 سانتی متر، توپ های 55 سانتی متری برای افراد با قد 155-167 سانتی متر و توپ های یوگا با قطر 65 سانتی متر مناسب است. مناسب برای افراد بلند قد ارتفاع آن به 170 سانتی متر و تا 185 سانتی متر می رسد. البته توپ هایی با قطر بیشتر برای افراد بالای 185 سانتی متر مناسب است.
  • خاردار یا ساده: توپ های دندانه دار در مقایسه با توپ های معمولی پیلاتس سطح اصطکاک بیشتری ایجاد می کنند. در نتیجه انجام تمرینات با آن راحت تر است. اگرچه ممکن است با نشستن روی توپ های ساده یوگا احساس راحتی نکنید.
  • تحمل وزن: حداکثر وزنی که توپ می تواند حمل کند بسیار مهم است و در ورزش باید به آن توجه شود.

مزیت این توپ نسبت به سایر وسایل تناسب اندام این است که قیمت پایینی دارد، فضای زیادی را اشغال نمی کند و حمل آن آسان است، بنابراین برای مصارف خانگی بسیار مناسب است. تمرین با این توپ نیاز به مهارت خاصی ندارد و نیازی به تمرین طولانی ندارد. این ورزش می تواند بسیاری از بیماری ها را از بین ببرد. از این توپ در مراکز توانبخشی نیز استفاده می شود.

  • افزایش استقامت و تعادل: امروزه بسیاری از بدنسازان و جراحان ارتوپد استفاده از این توپ را توصیه می کنند و آن را در برنامه های تمرینی بیماران و ورزشکاران قرار می دهند. اگر روی نیمکت یا روی زمین نشسته اید و در حین ورزش تمرینات کششی یا شکمی انجام می دهید، توپ تناسب اندام انتخاب خوبی است. این دستگاه تاثیر تمرینات را افزایش داده و آنها را آسان می کند. با استفاده از این دستگاه می توان عضلات پشت و شکم را تقویت کرد. نشستن روی این توپ نیاز به تعادل دارد. زیرا باعث ایجاد درجه معینی از تعادل می شود; این سطح از عدم تعادل و بی ثباتی فرد را مجبور به حفظ برتری و افزایش انعطاف بدنی می کند.
  • کاهش شکم: افرادی که شکم بزرگی دارند می توانند با کمک توپ پیلاتس از شر چربی های اضافی خلاص شوند و می توانند با این توپ به تناسب اندام دست یابند که بر روی این نواحی تمرکز بیشتر دارند.
  • کاهش کمردرد: همانطور که گفتیم هنگام استفاده از این توپ برای تمرین، گروه های عضلانی اصلی درگیر می شوند. این توپ برای کاهش و پیشگیری از کمردرد بسیار مفید است. همچنین می تواند قدرت عضلانی، استقامت و انعطاف پذیری را افزایش دهند.
  • تمرینات گرم کردن: توپ ورزشی بهترین ابزار برای کشش است و می تواند به راحتی تمرینات مختلف را انجام دهد. هر تمرینی که عضلات را تقویت کند می تواند به سوزاندن چربی بدن نیز کمک کند. اگر هر روز به طور منظم با یک توپ ورزشی ورزش کنید، در این زمینه به نتایج خوبی خواهید رسید.

پیلاتس تا حد زیادی از ضربه شدید و استرس شدید عضلانی و اسکلتی جلوگیری می کند. در واقع یک نوع رژیم تناسب اندام است که هم بر جسم و هم بر ذهن تأثیر مثبت دارد.

این یک توپ ورزشی بزرگ است که برای تمرین بدن و افزایش استقامت استفاده می شود. پیلاتس استقامت عضلات و استخوان ها را افزایش می دهد.

در هنگام خرید باید به چند نکته توجه داشت. به عنوان مثال، اندازه، قدرت و جنس توپ. با درک مهارت های صحیح انتخاب توپ، می توانید به طور موثر و خوب تمرین کنید. با خرید توپ مناسب بدن شما در فرم کامل قرار می گیرد و قدرت و استقامت شما افزایش می یابد.

اندازه این توپ ها بستگی به قطر آن ها بر حسب سانتی متر دارد و برخی سازندگان نیز از رنگ های مختلف به عنوان نماد استفاده می کنند. به عنوان مثال، توپ های سبز با اندازه متوسط، توپ های قرمز بزرگ و غیره. البته رنگ های ذکر شده تنها نمونه هستند و در واقع رنگ سایز های مختلف توپ های پیلاتس ممکن است متفاوت باشد.