فروش خوراک لوبیا قرمز پهن در زمستان با استقبال مردم روبرو شد

فولات ویتامین B به طور برجسته در لوبیا قرمز پهن یافت می شود. فولات یا همتای مصنوعی آن، اسید فولیک، برای تولید گلبول‌های قرمز خون در بدن انسان و رشد سیستم عصبی جنین در مراحل اولیه بارداری ضروری است.

نشان داده شده است که مصرف کافی اسید فولیک خطر نقص لوله عصبی را به طور قابل توجهی در نوزادان کاهش می دهد. اسید فولیک مصنوعی بهتر از فولات طبیعی در بدن جذب می شود.

مقداری فولات می‌تواند از لوبیاهای خشک و سایر حبوبات در طول فرآیند خیساندن و پختن از بین برود یا زمانی که ویتامین با سایر اجزای غذایی مانند فیبر تعامل می‌کند، کاهش می‌یابد. خیساندن سریع لوبیا قرمز پهن ممکن است منجر به از دست دادن فولات بیشتر از خیساندن طولانی مدت شود.

به طور کلی، برای به حداکثر رساندن محتوای طبیعی فولات در لوبیا قرمز پهن، برخی از محققان استفاده از روش آهسته خیساندن و یک روش پخت را پیشنهاد می کنند که لوبیا را در 150 دقیقه یا کمتر آماده می کند.

رژیم غذایی متنوع و کم چربی اشباع شده با فیبر فراوان (به ویژه محلول) و ویتامین های B از جمله توصیه هایی برای کاهش عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی است.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف منظم لوبیا می تواند به کاهش کلسترول تام و LDL و سایر عوامل خطر بیماری قلبی کمک کند. یک مطالعه نشان داد با مصرف روزانه یک فنجان لوبیا قرمز پهن پخته شده، خطر حمله قلبی غیر کشنده 38 درصد کمتر است.

سایر محققان کاهش قابل توجهی در سطح کلسترول خون را با مصرف روزانه لوبیاهای کنسرو شده گزارش کردند. مقدار α-آمیلاز که تشکیل 1 مول گلوکز در دقیقه را در دمای 37 درجه سانتیگراد با pH 9/6 کاتالیز می کند به عنوان واحد فعالیت (U) اندازه گیری شد.

مقدار α-AI که از کاتالیز 1 مول گلوکز در دقیقه در واکنش هیدرولیز نشاسته کاتالیزوری α-آمیلاز در دمای 37 درجه سانتی گراد با pH 9/6 جلوگیری می کند به عنوان یک واحد فعالیت (U) تعیین شد.

افزایش سطح تری گلیسیرید و کلسترول خون، به ویژه کلسترول LDL، عوامل مهمی در ایجاد بیماری قلبی هستند. سطوح بالای هموسیستئین پلاسما با افزایش خطر بیماری قلبی عروقی مرتبط است.

اگرچه برخی از مطالعات نشان داده اند که فولات ممکن است سطوح هموسیستئین و در نتیجه خطر بیماری قلبی را کاهش دهد، این موضوع بحث برانگیز است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.