مردی با سیم کابل خودنگهدار در سیرک شعبده بازی می کند

مدار های و همچنین سیم کابل خودنگهدار همه منظوره باید همه روشنایی و همه پریزهای رفاهی را از طریق خانه تامین کنند، به جز آن خروجی های راحتی در آشپزخانه، اتاق غذاخوری یا ناهار خوری اتاق های دیگر، اتاق صبحانه یا گوشه، اتاق خانواده و قسمت های خشکشویی.

مدارهای همه منظوره باید بر اساس یک مدار 20 آمپری برای حداکثر هر 500 فوت مربع یا یک مدار 15 آمپری برای حداکثر هر 375 فوت مربع از سطح زمین ارائه شوند.

پریزهای عرضه شده توسط این مدارها باید به طور مساوی بین مدارها تقسیم شوند.

مدارهای فیدر نیز باید استفاده شود. مدارهای فیدر اکیداً توصیه می کنند که به نصب تجهیزات حفاظتی مدار انشعاب که توسط فیدرهایی با اندازه مناسب در سرتاسر خانه قرار دارند، به جای در یک مکان، توجه شود.

مدارهای انشعاب لوازم خانگی کوچک نیز باید نصب شوند. سرویس سیم کشی در خانه باید حداقل یک مدار انشعاب لوازم کوچک 20 آمپری 20 آمپری سه سیمه 120/240 ولتی وجود داشته باشد که مجهز به پریزهای دوشاخه برای همه پریزهای راحتی در آشپزخانه، صبحانه و اتاق غذاخوری باشد.

سیم

دو مدار انشعاب دو سیمه 120 ولتی 20 آمپر به همان اندازه قابل قبول هستند.

برای سیم کشی انشعاب می توان از چندین نوع سیم مختلف استفاده کرد. کابل زره دار، که معمولاً به عنوان کابل BX نامیده می شود، در رول های 250 فوتی برای استفاده در جایی که کدهای محلی اجازه می دهد موجود است.

کار با کابل BX سخت است و پس از برش محافظ فلزی نیاز به توجه به جزئیات دارد.

برای جدا کردن اولین عایق از کابل کش استفاده می شود. سپس از چاقو یا سیم برش برای جدا کردن مواد سست استفاده می شود تا سیم مسی عایق نشده و هادی های جلیقه سیاه و سفید در معرض دید قرار گیرد، در کابل سه سیم نیز یک هادی غلاف قرمز وجود دارد.

رومکس برای سیم کشی مدار انشعاب با یک پریز استفاده می شود. نحوه سیم کشی صحیح پریزها و کلیدها در مدارهای انشعاب نحوه بارگذاری مدارهای انشعاب برای متعادل کردن بار در فازهای مختلف را نشان می دهد.

بارگذاری تک فاز و سه فاز نشان داده شده است. البته برای هر یک از مدارها باید از سیم مناسب استفاده شود.