کشف قدیمی ترین لوله و اتصالات پارسانا پلیمر در منزل فوتبالیست معروف

لوله و اتصالات پارسانا پلیمر اجزایی هستند که برای اتصال بخش های لوله با سایر محصولات کنترل سیال مانند شیرها و پمپ ها برای ایجاد خطوط لوله استفاده می شوند. مفهوم رایج اصطلاح اتصالات با اتصالاتی است که برای لوله های فلزی و پلاستیکی که مایعات را حمل می کنند استفاده می شود.

همچنین اشکال دیگری از اتصالات لوله وجود دارد که می‌توان از آنها برای اتصال لوله‌ها برای نرده‌ها و سایر عناصر معماری استفاده کرد، که در آن ارائه یک اتصال ضد نشتی الزامی نیست.

اتصالات لوله ممکن است به صورت جوش یا رزوه، به صورت مکانیکی به هم وصل شوند یا از نظر شیمیایی به یکدیگر متصل شوند تا متداول ترین مکانیسم ها بسته به جنس لوله ذکر شود.

برخی از ناهماهنگی در اصطلاحات پیرامون اصطلاحات لوله وجود دارد. بنابراین گاهی اوقات اصطلاح اتصالات لوله در زمینه لوله و همچنین لوله ذکر می شود.

در حالی که شکل اتصالات لوله شبیه به اتصالات لوله است، اتصالات لوله به ندرت با روش هایی مانند لحیم کاری به یکدیگر متصل می شوند. برخی از روش‌ها مانند استفاده از اتصالات فشاری با یکدیگر همپوشانی دارند، اما در مواردی که برای اتصال لوله‌ها یا لوله‌ها معمول است، استفاده از آنها در اتصالات لوله نادرتر است.

این کافی است که بگوییم در حالی که تمایزات کلی وجود دارد، استفاده رایج از اصطلاحات می تواند از عرضه کننده به عرضه کننده متفاوت باشد، اگرچه آنها موارد مشابهی را نشان می دهند.

در این مقاله، تمرکز بر روی بحث اتصالات معمولی و روش‌های اتصال مرتبط با لوله و لوله‌های صلب، با ارائه محدود اتصالات مرتبط با لوله‌ها، لوله‌ها یا شیلنگ‌های انعطاف‌پذیر خواهد بود.

اتصالات لوله های چدنی تحت سبک های بدون هابلس و زنگ و میخ قرار می گیرند. طرح‌های هابلس متکی به جفت‌کننده‌های الاستومری هستند که به قطرهای بیرونی لوله یا اتصالات توسط گیره‌ها محکم می‌شوند، معمولاً یک گیره نواری فولادی ضد زنگ که مواد الاستومری را فشرده می‌کند و یک مهر و موم تشکیل می‌دهد.

این طرح‌های بدون توپی یا بدون توپی گاهی اوقات به عنوان کوپلینگ لوله لاستیکی یا کوپلینگ لوله‌کشی لاستیکی نامیده می‌شوند و مخصوصاً برای انتقال از یک ماده به ماده دیگر برای مثال از مس به چدن محبوب هستند.